Ervaringen van jongeren en volwassenen met de Davis-methode

Wil jij een training met de Davis-methode doen voor dyslexie, dyscalculie, ADHD of autisme? Natuurlijk ben je benieuwd naar wat anderen van de training vinden.

Eigen doelen voor je training

Voor de start van de training stel je je eigen doelen op. Heb je dyslexie? Dan wil je waarschijnlijk met minder inspanning, sneller en effectiever kunnen lezen. Maar, niet iedereen heeft spellingproblemen of wil graag zijn handschrift verbeteren. Heb ADHD, dan werken we ook het overzien van oorzaak en gevolg of het reguleren van je energieniveau. Het is mogelijk om verschillende programma's te combineren.

De training wordt altijd één-op-één gegeven en aangepast aan jouw doelen. Jouw programma en resultaten zien er daarom misschien anders uit, dan van de personen hieronder. Wil je weten of jouw specifieke doelen haalbaar zijn?  Neem contact met me op en we plannen een gratis, vrijblijvend kennismakingsgesprek in.

 

Tijdens de training heb ik geleerd om rustiger te lezen. Oriëntatie geeft rust en ik kan gestructureerd denken.

Door oriëntatie kan ik ontspannen lezen en dit biedt meer resultaat dan gespannen lezen. Ik kan daarnaast gebruik maken van mijn visuele instelling en kan hierdoor beter theoretische kennis onthouden.

Ik heb geleerd om met meer ontspanning te schrijven en ik kan vlotter mijn gedachten verwoorden.

Joris (29)

Wat me erg geholpen heeft zijn de concepten. De belangrijkste waren wel wanorde en orde. Doordat ik nu weet wanneer er wanorde heerst, kan ik besluiten deze te stoppen en om te zetten in (voorlopige) orde.

Het masteren van woorden is voor mij enorm waardevol.

Verder kan ik waarnemen wanneer ik desoriënteer en me opnieuw oriënteren.

Ik kan iedereen met een ‘warboel in het hoofd’ adviseren de Davis methode te ontdekken.

Anna (39)

Mijn ervaring met Davis-counseling

Na het intakegesprek met Els was ik nog niet helemaal overtuigd van de uitwerking, maar na de eerste counselingsdag was ik helemaal om, het werkte. Ik kon zelfs al beter lezen dan toen ik er ’s morgens naar toe ging.

Nu lees ik zelfs een boek voor mijn plezier.

Ik kan dit echt iedereen aanraden, ik heb er elke dag plezier van.

Jeannine (17)

Ik vond deze training anders dan andere trainingen die ik gevolgd heb. En dat in positieve zin. De sfeer was positief, ontspannen en de spanningsboog was niet te hoog. De concentratie of focus stond de hele tijd centraal evenals de beeldvorming bij de woorden.

Ik heb geleerd om mijn volledige aandacht te richten op de tekst. Dus niet alleen iets lezen door met mijn ogen over de tekst te gaan, maar ook dat ik er met mijn geest bij ben. Ik ben mij daar nu bewust van. Ik was altijd zeer snel afgeleid tijdens het lezen. Elk woord riep associaties op waar ik dan 'vrolijk' mee verder ging in plaats van met de tekst, nu veel minder.

Ook kan ik nu signalen herkennen, als ik de tekst niet goed lees. Ik kan hierdoor eerder op de rem trappen, weer de rust nemen, de focus oppakken en weer verder gaan met lezen. Als ik dit niet doe, is het lezen zinloos, de inhoud blijft me dan niet bij.

Tijdens het lezen struikelde ik vaak over beeldloze woorden zoals “dit”, “op”, “zodat” en “bijna”. Deze zogenoemde triggerwoorden zijn een bekend probleem voor mensen die dyslexie hebben. Door het uitbeelden van deze woorden in kleifiguren, heb ik nu meer inzicht in de betekenis van die woorden. Hierdoor gaat het lezen nu soepeler en hou ik het langer vol.

Al met al een goede en plezierige training die mij in mijn werk en privé veel gaat opleveren.

Mark (39)

Els heeft mij op een prettige en ontspannen manier erg goed geholpen om beter te lezen en schrijven zonder snel vermoeid te raken. 

M. Meijer

feb. 2017